Reklama

Reklama

V roce 1980 v Texasu vzrůstá kriminalita a obchod s drogami. Na jeden takový nepovedený obchod narazí Llewenyl Moss, který díky tomu přijde k pěknému balíku peněz. O tyto peníze má však zájem i někdo další... V Texasu se píše rok 1980 a Ed Tom Bell běduje nad zvyšující se kriminalitou ve svém revíru, kde stejně jako jeho otec dělá šerifa. Llewenyl Moss, který je na lovu, náhodou objeví místo, kde došlo k drogové předávce, která se však zvrtla. Moss najde několik mrtvých mužů a psů, ale také zraněného Mexičana, který prosí o vodu. Moss mu ji nedá a vypraví se dál od místa po krvavých stopách. Po chvíli narazí na dalšího mrtvého muže, který má u sebe kufřík plný peněz. Moss peníze vezme a vrátí se domů. Jeho svědomí mu ale nedá spát, a tak se vrátí na místo, aby dal zraněnému Mexičanovi napít. Ten nejenže je již mrtvý, ale na místo činu přijedou dva muži a začnou po něm střílet. Mossovi se podaří uprchnout a dostat se zpět domů, kde poručí své ženě, aby jela za svou matkou. Sám se pak vydá do motelu, kde ukryje kufřík ve ventilační šachtě svého pokoje. Na vypátrání peněz je najat zásadový zabiják Anton Chigurh, který neváhá zabít mladého zástupce šerifa, jen aby se dostal z cely. Při úprku zastaví muže v dodávce, kterého zastřelí, aby si mohl vzít jeho auto. Později se na místě činu setká se svými šéfy. Mossův vůz zde zůstal, díky čemuž Chigurh zjistí Mossovu identitu. Když přijede prohledat jeho dům, on už tam ale není. Moss přijíždí taxíkem do motelu a všimne si, že v jeho pokoji někdo byl. Pronajme si proto další pokoj, který je větrací šachtou propojen s jeho původním pokojem. Čeho si Moss nevšiml, je to, že mezi penězi je ukryto sledovací zařízení a díky němu se podaří Chigurhovi Mosse opět vypátrat. Po příjezdu do motelu Chigurh zjistí, že v Mossově pokoji se ukrývá skupina Mexičanů, kteří na Mosse čekají. Všechny je pozabíjí a Mossovi se mezitím podaří i s penězi uprchnout. Nejde mu do hlavy, jak ho mohl Chigurh vypátrat, a tak prohledá kufřík a objeví sledovací zařízení. Je ovšem pozdě, jelikož Chigurh ho opět našel. Strhne se přestřelka, při které jsou oba zraněni. Moss utíká přes hranice do Mexika. Po cestě zahodí kufr i s penězi do keře na břehu řeky Rio Grande a nechá se v Mexiku ošetřit. Mezitím je na získání peněz a také odstranění Chigurha, který za sebou nechává moc nápadnou spoušť, najat jiný zabiják, Carson Wells. Tomu se podaří Mosse vypátrat a nabídnout mu pomoc. Zjistí také, kde je kufřík plný peněz. Večer je ale ve svém hotelu zabit Chigurhem zrovna ve chvíli, kdy mu Moss volá. Telefon zvedne Chigurh a řekne Mossovi, že pokud mu přinese kufřík s penězi, nezabije jeho ženu, i když jeho zabije tak či tak. Moss jeho nabídku zamítne. Okamžitě volá své ženě Carle, které řekne, že se sejdou v motelu v El Pasu, kde jí chce předat peníze, skrýt ji do bezpečí a poté zabít Chigurha. Carla, která se zatím při schůzce s šerifem dozvěděla, že jejímu muži hrozí velké nebezpečí, šerifovi zavolá a řekne mu polohu Mosse. Zatímco telefonuje, její matka nevědomky prozradí Mossovu polohu skupině Mexičanů. Když Bell přijíždí do motelu, slyší výstřely a vidí ujíždět auto. Když přiběhne na místo činu, najde Mosse mrtvého v kaluži krve... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 1

Recenze (1 601)

dobytek 

všechny recenze uživatele

Tak bratři Coenové mě timhle filmem trochu zklamali. Jednak mi ve filmu úplně chyběl konec, navíc se to občas trochu vleče a některý věci mi připadaly poněkud nelogický. Pořád tam někdo někoho hledá na území celýho Texasu a dokonce i v Mexiku a vždycky každej každýho najde snad rychleji, než já doma najdu dvě stejný ponožky do páru. Celkovej dojem z filmu kazí i to, že se děj má odehrávat v roce 1980 a ve filmu neustále jezděj auta, který se začaly vyrábět o dost později. Možná je to detail a kdyby se jednalo o nějaký auta, co jen tak stojej na ulici, tak to ani neřešim. Jenže v tomhle filmu to bylo občas jak pěst na oko. Když navíc takový "auto z budoucnosti" používá docela často i jedna z hlavních postav (Tommy Lee Jones a jeho Chevy Caprice někdy z přelomu 80. a 90. let), tak toho si prostě všimnu. Ale jak už jsem napsal, nejvíc mě zklamal ten konec. Kdyby to mělo třeba ve finále nějaký rozuzlení, tak filmu ledacos odpustim, ale tohle žádnej konec nemá. Takže dávám 3 hvězdičky a doporučuju spíš Blood simple nebo Fargo. Od Coenů jsem čekal víc. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Měl jsem sen a byl v něm můj otec. A je to divný – já jsem teď o 20 let starší, než on kdy byl, takže vlastně je on ten mladší." A já mám zase deset rad pro Llewelyna Mosse: 1. Neber si domů neznámej kufřík plnej prachů, 2. Pokud si ten kufřík vezmeš, tak se nevracej na místo nálezu, 3. Pokud se na místo vrátíš, tak jsi idiot, 4. Pokud o tobě původní majitel peněz ví, tak mu je vrať, 5. Pokud přesto zdrhneš, tak jsi podruhý idiot, 6. Pokud z kufru nevyndáš vysílač, tak jsi potřetí idiot, 7. Pokud za dveřmi stojí osoba s pípajícím přijímačem, tak bez váhání střílej, 8. Pokud nevystřelíš, tak jsi počtrtý idiot, 9. Pokud můžeš zachránit rodinu, tak to udělej, 10. Pokud osobně potkáš zabijáka jménem Chigurh, tak si ustřel svoji pitomou hlavu. Ale jinak k tomu moc výhrad nemám. ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Když si Hitchcock ve svém legendárním Psychu svého času dovolil nechat hlavní hrdinku v jedné třetině filmu zemřít a zaplnit prostor dalšími postavami, považovalo se to ve filmové branži bezmála za revoluci. Coenové jdou ještě dál a hrají si se scénářem, jdou proti všem konvencím a očekáváním žánrového fanouška. Filmový scénář má v pojetí tradičního filmového mainstreamu své zákonitosti a je vypracován bezmála k dokonalosti. Ví se, kdy má přijít na scénu první mrtvola a kolik zvratů v ději má přijít, aby se udržela divákova pozornost. Coenovci se svému divákovi vysmívají a ve chvílích, kdy má přijít gradace děje, na něj udělají dlouhý nos. Filmu chybí z pohledu žánrového fanouška jakýkoli konec. Nejen ten tzv. "volný", kdy se hrdina rozhoduje, co dělat, a nechává se na fantazii diváka, jak to dopadne. Tři čtvrtiny snímku Coenovci připravují diváka na finální souboj dvou hlavních nesmlouvavě tvrdých postav - a ten je tragikomickým způsobem zmařen. Na plátno přivádí postavy, jejichž vývoj je v přímém protikladu k očekáváním diváka (Tommy Lee Jones nebo Woody Harrelson), nechávají zbytečně umřít ty, se kterými divák cítí. V tomhle ohledu jsou originální a možná i to byl jeden z důvodů, proč se akademici rozhodli tak, jak oskarové klání dopadlo. Na druhé straně film je nesmírně poutavý svou strukturou a řadou chytrých detailů a jednotlivých scén, jenže scénář je nedotažený a některé postavy jednoduše nedůvěryhodné. Coeni se nikdy nebáli zobrazit násilí a smrt, jenže tady to trochu přepískli. Místo standardních tří mrtvol se jich tam kupí pěkná hromada a člověk má spíš pocit, že sleduje Tarantina. Jak říkal už Stalin, jeden mrtvý je tragédie, milión pak nutná statistika. Hlavním hrdinou je masový vrah, který jakoby unikl z nějakého komiksu, a opět bych ho věřil spíš Tarantinovi. Do reálného života nepatří. V tom souboji s drogovým kartelem by mimochodem neměl žádnou šanci. S plynovou bombou v ruce je příliš nápadný a dělá příliš mnoho chyb. Aby se mohl film opravdu zhodnotit, bylo by dobré znát literární předlohu Cormaka McCarthyho z roku 2005, a to se mi zatím nepovedlo. Tenhle film je silný v detailech a jednotlivých scénách, ale s jeho přijetím jako celkem mám docela problémy. Celkový dojem: 80 %. ()

choze 

všechny recenze uživatele

Prostý příběh starý jako lidstvo samo, vypiplaný do pomalého, atmosférického, inteligentního thrilleru s výborným Brolinem a geniálním Bardemem, který svým Antonem rozšířil panteon kultovních filmových zabijáků. Škoda jen, že nemá ve filmu víc tarantinovských dialogů jako ten na pumpě, který byl naprosto skvostný, respektive skvostně odehraný. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Jestli někdo tvrdil, že Americký gangster postrádá zapamatování-hodné scény a stěžoval si, že s ním nevytírá chodník, tak tento film nejenže mu jeho rádoby epochální überpsycho sny nevyplní, ale není vyloučeno, že přenastaví dílu Ridleyho Scotta zrcadlo. Coenové vysmahli prvotřídní neo-formalistické zboží. Morální westernový thriller. Nostalgický ve své podstatě, moderní ve ztvárnění (cow-boys se neproháněj v sedle koní, ale v džípech). Odehrávající se z 35% v noci, kdy světlo ochabuje a povážlivě naklání rovinu děje. Myšlenky se ale neodvíjej od bratrů Coenů, které tudíž nelze obviňovat z toho, že se schovávají za Bardema a Brolina, ale od autora předlohy. Od veleúspěšné spisovatelské star Cormaca McCarthyho. Tenhle staromódní skeptik není spokojený se stavem soudobý společnosti a najevo to dává skrze šerifa T. L. Jonese. Proto se za celý film ani jednou „nepromluví". Zůstává u pouhého konstatování. Na první pohled sentimentálního, ale je v tom ta tíha. Tíha lidí, co převzali osud a hříchy svých otců, co jsou si vědomi tichého soudu, a přesto pokračují dál. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (58)

  • Llewelyn (Josh Brolin) používa pri love vidlorohov pušku Remington 700. Neskôr používa nájdenú pištoľ Colt Government Model a brokovnicu Winchester 1897. Šerif (Tommy Lee Jones) má pištoľ Colt Series 70 Combat Government Model, jeho zástupca zas revolver Smith & Wesson Model 13. V rukách a pri mŕtvolách rôznych gangsterov môžeme vidieť samopaly MAC-10 a IMI Uzi, pušky Norinco Type 56 alebo napríklad pištoľ Star Model BM. (ČSFD)

Související novinky

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

13.06.2023

Uznávaný spisovatel, scenárista a držitel Pulitzerovy ceny za literaturu Cormac McCarthy zemřel ve věku 89 let. Smutnou zprávu potvrdil jeho syn John McCarthy. Slavný autor měl na svědomí tak zásadní… (více)

Rambo bude párat Mexičany

Rambo bude párat Mexičany

24.06.2014

Vietnamský veterán John Rambo ještě nevytrhnul svůj poslední ohryzek. Od filmového debutu akční legendy uplynulo 32 let a opět se před námi začíná rýsovat její páté dobrodružství. Na relativně… (více)

Emily Blunt vystřílí drogový kartel?

Emily Blunt vystřílí drogový kartel?

02.06.2014

Denis Villeneuve se v poslední době blýskl dramatem Zmizení a mysteriózní hříčkou Nepřítel, jeho další film tedy nebudí zrovna malá očekávání. Na co se máme začít těšit? Kanadský režisér se rozhodl… (více)

Reklama

Reklama